The Race Factory Fundurance Race Reglementen

Algemene Reglementen

1 maal per jaar organiseerd the race factory de Fundurance 2 uren race 

graag willen we even uitleg geven over hoe deze dag er uit gaat zien. 

Elke coureur schrijft zich individueel in via de link op onze website. 
Daarnaast is er 1 persoon die het gehele team inschrijfd via het volgende inschrijf formulier
https://www.theracefactory.nl/2-uren-fundurance-race-2-juli-2023/


Hier moet vermeld worden : de teamnaam en de deelnemende coureurs inclusief de startnummers. 

Indien er coureurs zijn die nog geen team hebben maar toch graag mee willen strijden, geef dit ook aan via de app. Mogelijk kunnen wij iets samenstellen.
We hebben nu nog ruimte voor 1 team in de 2 uren fundurance race. Dus wees er snel bij

Even een korte uitleg over het weekend. 

De zaterdag is een gewone racedag zoals elke andere racedag bij The Race Factory.

Voor de zondagmorgen hebben alle klasses behalve de opstapdag 1 vrije training, 1 kwalificatietraining en 1 race die meetelt voor het Open Nederlands kampioenschap.

Uitleg over de 2 uren race.
Elk team krijgt bij de inschrijving een x aantal stickers met het team nummer er op. Deze moet worden geplaats aan de voorkant ( over het originele nummer heen )

Elk team krijgt van ons 1 team transponder ( welke wij aan het einde van de dag graag retour willen) elk team moet er zelf voor zorgen dat deze transponder goed vast zit, vlak op de motorfiets en bij voorkeur aan de voorkant / bovenkant van de motorfiets. Teams zijn zelf verantwoordelijk hoe de transponder van de motorfiets op de motorfiets komt. Bedenk hier een snelle en unieke manier voor. En denk er wel om dat de transponder goed blijft vast zitten.

Tussen de laatste ONK race en de start van het Endurance evenement testen wij vooraf de kwalivicatie training of alle transponder goed werken op de motoren. 

Om 13:00 uur starten we met de trainingen van de 2 uren race, deze duurt 30 min.

Elke rijder van elk team moet tijdens deze training minimaal 1 keer hebben gereden. Na 30 min trainen heeft het team met de door de transponder geregistreerde snelste rondetijd de poleposition.

We starten om 13.45 met de startopstelling bij de start- en finishlijn. De nummer 1 coureur incl. 1 helper staan bij de motor. Om 13:55 starten we met 2 opwarmingingsronden. Na deze twee ronden zet de nummer 1 coureur de motorfiets terug op de startplaats bij de helper. Vanwege veiligheidsoverwegingen is het niet toegestaan dat ‘anderen’ dan de coureurs zelf, op de baan zijn. Tijdens het starten mag de helper nooit op het asfalt komen, deze persoon mag alleen de motor vast houden. ( mocht de helper toch het asvalt raken na dat de finisch vlag naar beneden is gegaan. is 1 ronde straf ) 

We starten precies om 14:00 uur doormiddel van een LeMans start waarbij de coureurs eerst naar hun motoren moeten rennen en daarna zo snel mogelijk wegrijden.

De motor staat klaar met draaiende motor. Indien de motor tijdens de start of tijdens het wegrijden afslaat zal de coureur zelf de motor opnieuw moeten starten. Vanwege veiligheidsoverwegingen is het niet toegestaan dat ‘anderen’ dan de coureurs zelf, op de baan zijn.

Om 16:00 uur valt de finishvlag en zal het team met de meest verreden rondes de winnende bokaal mee naar huis nemen!


Niet toegestaande spelregels: 

* het is niet toegestaan om op motoren te rijden welke niet zijn gekeurd voor dit evenement. 

* het is niet toegestaan om rijders die niet zijn ingeschreven te laten rijden tijdens het endurance evenement. 

* het is niet toegestaan om rijders uit een ander team te laten rijden op een motor welke hij of zij is niet ingeschreven bij het team. ( mocht er voor de start van de andrurance wedstrijd toch moet worden gewisseld. moet dit worden overlegt met de wedstrijd lieder. 

*het is niet toegestaan om te rijden in de pitstraat beginnend vanaf de witte lijn aan het begin van de pittraat tot de witte lijn aan het einde van de pitstraat

* het is niet toegestaan om te blijven stil staan op de rechterkant van de pitstraat. deze is alleen bedoelt voor de transponder overdracht.

* er mag niet gesleuteld worden aan de motoren in de pitstraat ( in het paddock )

* er mag niet getankt worden in de pitstraat ( in het paddock ) 

Normale spelregels: 

* bij gele vlag moet je over het hele circuit geel worden gevlagt: er moet dan maximaal 10km / per uur worden gereden over de gehele baan. na geel is er groen over het hele circuit 

* de volgorde in de pistraat van de teams is het tegen over gestelde van de startpositie. dus de pol staat aan het begin van de pitstraat, het langzaamste team zal helemaal aan het einde van de pitstraat staan. 

* in de pistraat is het linkerdeel bedoelt om de transponder zo snel mogelijk lopend of met de motor aan de hand naar de andere coureur om van transponder te wisselen. aan de rechterkant van de pitstraat staan de motoren opgesteld klaar om te kunnen gaan rijden. zodra de nieuwe coureur / motor de transponder op de motorfiets heeft mag deze dus niet rijden tot aan de witte laatste lijn einde pitstraat. dat moet dus lopend met de motor aan de hand.  

Wel toegestaande spelregels:

* als een rijder valt of pech heeft mag deze de kortste weg vinden via het gras  of wat ook om zo spoedig mogelijk de pitstraat binnen te komen.  

*

eind resultaat 


Message Us on WhatsApp