Technisch Reglement ONK YCF Pitbike Cup stock
1.1. Alleen YCF F150 SM modellen zijn toegestaan.
1.2. Motorfiets dient in oorspronkelijke staat te blijven zoals door de fabrikant/YCF Nederland is geleverd, kleurstelling mag aangepast worden.
1.3. Motoren die in de YCF Pitbike Cup meedoen moeten zijn verzegeld. De technicus van de organisatie of een door de organisatie nader aangewezen persoon draagt zorg voor de verzegeling welke bestaat uit het aanbrengen van een zegel aan de schroeven van het nokkenasdeksel. (vooraf gaande aan de eerste wedstrijd dag 2 schroefjes door boren met een boor van 2,5 mm van de linker en rechter kant van het Nokkenas deksel zodat wij hier een verzegeling aan kunnen brengen.)
1.4. Het verwijderen van de motorverzegeling wordt alleen toegestaan in geval van zware problemen en bewezen technische problemen en met instemming van de organisatie.
1.5. Het is verboden onderdelen die niet worden geproduceerd of gedistribueerd door YCF te monteren/gebruiken.
1.6. Opvangbakje voor overloop van brandstof of olie moet worden opgevangen in een minimaal 100 ml potje.
1.7. Minimale leeftijd 10 jaar mits anders is besproken
1.8. Milieumat verplicht.
1.9. Het is verboden om onderdelen die niet worden geproduceerd of gedistibueerd door YCF Nederland te monteren / gebruiken
Verder geldt het algemeen technisch reglement
2.1. Chassis, subframe, voorvork, achtervork, kuipsteunen, stuur en voetsteunen, Remsysteem, Remblokken, Rem- en koppeling hendels en gashendel, wielen dienen origineel te zijn conform levering door YCF Nederland. Val rubbers op de voor en achteras mogen naar wens worden aangepast
2.2. Sturen en voetsteunen (opklapbaar!!!) mogen worden versteld of vervangen door originele YCF producten.
3.1. Voorvering (vorken) blijven in originele staat conform levering door YCF Nederland. Aanpassingen in het binnenwerk zijn toegestaan.
3.2. Achtershock mag worden aangepast met door YCF geleverde producten.
4.1. Het is verplicht om onderstaande Kenda of Mitas-banden te gebruiken:
Voorband: 100-90-12, Achterband: 120/ 80-12
4.2. In het geval van regen mag men kiezen voor regenbanden Mitas Rain:
Voorband: 100/ 90-12 en 100/ 80-12 Rain, Achterband: 120 / 80-12 Rain
4.3. Bandenwarmers zijn toegestaan.
5.1. Brandstoftank en het brandstofsysteem zijn standaard zoals geleverd door YCF.
5.2. Toevoeging van brandstoffilter wordt toegestaan.
6.1. Het is verplicht om de originele YCF carburateur SM model 2021 met een Nibbi 24 MM model 2020 met een Mikuni 26 MM carburateur te gebruiken:
6.2. Luchtfilter mag uitsluitend bestaan uit sponsachtig materiaal en is zelfdovend.
6.3. Airbox is toegestaan.
6.4. Power-jet is niet toegestaan.
7.1. Motorblokken dienen 100% standaard te zijn, koppeling en koppelingsplaten moet origineel blijven.
7.2. Het is niet toegestaan een slipper-clutch te monteren.
7.3. Cilinder, Cilinderkop, zuiger, drijfstang, distributie, Nokkenas, krukas.
7.4. Elke vorm van bewerking (polijsten inbegrepen) en (oppervlakkige behandeling inbegrepen) is verboden.
7.5. Motorcarter en de motorcartercovers moeten origineel blijven. Elke vorm van bewerking (polijsten inbegrepen) en (oppervlakkige behandeling inbegrepen) is verboden. Het is toegestaan openingen aan te brengen aan het vliegwieldeksel om de interne koeling van de ontsteking te bevorderen.
8.1. YCF F150 SM achter tandwiel is vrij. In het voortandwiel heeft u keuze uit 14, 15, 16, 17.
9.1. Zoals origineel door YCF geleverd. Toegestaan is montage van een oliekoeler mits deze is geleverd door YCF.
10.1. Zowel de bedrading als de elektrische installatie dient origineel te blijven.
10.2. Toegestaan is montage van een valtrektouw.
10.3. Toegestaan is een laptimer of data-logging.
11.1 Rijnummer aan de voorzijde, linker- en rechterzijkant die daarvoor bestemd zijn.
11.2 Uitvoering: kleurstelling van nummerplaat is wit en cijfers zijn zwart. Alleen rechte cijfers.
12.1. Vooraf aan elke officiele test of race dient de motor ter keuring worden aangeboden bij de TC. Bij deze keuring krijgt u een goed keuring sticker welke aan de voorkant bij het cijfer moet worden geplakt.
12.2. Aan het einde van de officiële tests en races kan het zijn dat er enkele of alle coureurs zich moeten melden in “Park Fermé”.
12.3. Technische verificaties en controles worden uitgevoerd door de technische commissie
12.4. Tijdens de technische controle dienen de onderdelen te worden gedemonteerd door de coureur en/of de monteur. Er mogen maximaal 2 personen (coureur inbegrepen) aanwezig zijn bij de technische controle.